Saturday 16 February 2008

Eto ko misli na mene

Pre neko jutro, baš na Dan zaljubljenih, kroz prorez za poštu mi je u hodnik upala plavo-crvena koverta. Odmah sam znao od koga je i baš se obradovah jer se neko i mene setio na taj dan. Haha, znam ja da sam za njih samo jedan broj, u moru mušterija, i da nema tu nikakve ljubavi već su tu marketing i profit u pitanju ali baš zato mi je bilo interesantno da vidim kako Tesco čestita Svetog Valentina. Na koverti je pisalo: Some people say it with flowers. We say it with Clubcard Points. Lepo.

Već godinu dana sam (kako u šali znam da kažem, ponosni) vlasnik Tesco Clubcard kartice. Dobija se na zahtev i jedna od osnovnih namena joj je skupljanje poena za vaučere: na kasi, prilikom plaćanja, kasir očita broj kartice na infracrvenom čitaču i ukupan broj poena se uveća za iznos proporcionalan pazaru - za svaku potrošenu funtu se dobija jedan poen. Svaka tri meseca Tesco šalje vaučere za kupovinu u vrednosti skupljenih poena, s tim što se sada poeni pretvaraju nazad u funte. Konačna dobit za kupce je vrlo mala jer za potrošenih £100 dobijete samo £1. Ali zato Tesco dobija dragocene informacije o vama, tačnije, o vašim kupovnim navikama. Prilikom očitavanja kartice, u bazu podataka se smešta i lista svih kupljenih artikala, tako da oni tačno znaju šta i kada kupujete. Ovo im je korisno jer svoj marketing mogu da prilagode svakom kupcu ponaosob. Na primer, mogu poštom da šalju specijalne ponude i promocije. Mušterijama koje su proteklih meseci kupovali bebi-opremu, poslaće reklamu za pelene ili nešto slično, ali neće slati nešto za šta znaju da je van njihovog interesa.

Uz vaučer, Tesco šalje i ponude da skupite ekstra poene ako ponovo kupite neki od proizvoda koji se uobičajeno nalaze u vašoj korpi. Na osnovu artikala pod naslovom "Offers on things you like" (ali i pod "Offers we hope you like") možete zaključiti šta ja često kupujem: hranu označenu sa Healthy Living, jabuke, sir...Da li trebam da napomenem da nije prošlo ni 2 nedelje od kako sam kupio automobil, a odjednom sam počeo da dobijam poštom reklame raznih osiguravajućih kompanija koje su se utrkivale u ponudama za osiguranje kola...Dobrodošli u kuću Velikog Brata!


Slični trendovi postoje i u online oglašavanju, gde kompanije na osnovu vaše IP adrese mogu da saznaju odakle surfujete, a takođe znaju i koje sajtove posećujete pa se nemojte iznenaditi ako vam se u browseru odjednom pojavi pop-up prozor sa ponudama za kreditiranje automobila čiji naziv ste ukucavali u neki pretraživač prethodnih dana, ili ponuda za instant relief koji će vam pružiti lokalne devojke, uz naveden naziv vašeg mesta gde živite...

No comments:

Post a Comment