Saturday 12 January 2008

Miksovanje

Nadam se da me niko nece krivicno goniti ako javno priznam da sam na svom laptopu instalirao krekovanu najnoviju verziju DJ Traktor-a. Pola sata guglovanja mi je trebalo pa da stignem do jednog ruskog foruma koji mi je vratio osmeh na lice. Ako zaboravimo znacenje reci traktor u domenu agrara i prebacimo se u caroban svet elektronske muzike, otkricemo da Traktor moze biti i sinonim za vrlo mocan, a opet jednostavan program za miksovanje pesama u digitalnom formatu.

Ja nisam DJ, ali volim da miksujem muziku u slobodno vreme. Nista me toliko ne opusta posle posla koliko dobar jednocasovni set mojih omiljenih pesama. To mi je instant-relaksacija.

Proteklih meseci sam bio u fazi stvaranja kolekcije starog house zvuka, iz sredine 80-ih. Frankie Knuckles, Marshall Jefferson, Joe Smooth...samo su neka imena koja su postavila temelj jednog novog muzickog pravca, novog hipi pokreta, ali ovog puta suzdrzanijeg i svesnijeg od svog starijeg brata sa kraja 60-ih da se svet ne moze tako lako promeniti, ali da od toga ne treba odustajati.

Kada vec pravim ovu paralelu, ne mogu se otrgnuti od utiska da sam sebi licim na hipika - zivim u muzici onog doba, naseg doba. Legendarni novosadski klub Contrast od cetvrtka do subote (nedeljom je bio rok, cini mi se), NS Time petkom (tamo sam prvi put, jedne maglovite novembarske noci, uzivo slusao muziku Banco De Gaie, neke 1996. godine...), Paradiso sa urnebesnim party-jima i gostovanjima DJ velikana, Djava sa mladim entuzijastima za pultom, Big Mama...to su bila mesta gde sam upoznavao nove melodije i ritmove, umetnost miksovanja, odsjaj prigusenog svetla koji je trepereo na glatkoj povrsini vinila izbrazdanog spiralnim tankim linijama koje su na neki tajanstveni nacin pokretale stotine ljudi na ples, skakanje, zvizdanje...Te pesme su ostavile dubok trag na moj muzicki ukus. Ne znam samo da li je to sada nostalgija ili su te pesme zaista toliko dobre...

No comments:

Post a Comment