Saturday 5 January 2008

Konacno

Konacno sam kupio i laptop. Koliko je zivot u Huntingdonu nemoguc bez automobila, toliko je zivot u Engleskoj nemoguc bez kompjutera, tacnije interneta. Zeleo sam sebe necim da castim za Novu godinu i nisam se mnogo dvoumio oko toga sta bi to moglo biti.

Ovde me je fascinirala siroka upotreba interneta, sistem vas jednostavno gura da ga koristite. Na primer, British Telecom (BT) naplacuje dodatnih £5 ukoliko se odlucite da racun platite u posti a ne preko Direct Debita, interneta ili telefonski. Kompanije koje koriste ovakav nacin naplate imaju ogromne ustede: ne moraju da placaju poslovni prostor za filijale/saltere, komunalije, personal koji tamo radi, opremu i papir...a i klijentima je ovako lakse i udobnije. Secam se koliko sam bio ushicen kada sam prvi put narucio knjige preko Amazon-a i CD-ove preko ebay-a...nekoliko klikova, utipkani podaci o racunu i za par dana stizu paketi. A sve jeftinije nego kad se kupuje u regularnim prodavnicama. Amazon UK je pred Bozic objavio vest da ce zbog obima posla verovatno doci do kasnjenja u isporucivanju paketa...jer radilo se o nekoliko miliona online narudzbina!

Naravno, sve ima i svoju losu stranu, pa tako i ostavljanje licnih podataka na ovoj globalnoj mrezi. Moja koleginica sa posla, Fei, ispricala mi je kako su jednom njenom prijatelju licni podaci bili ishakerisani pa su mu bile skinute i pare sa racuna. Nadam se da je PayPal imun na ovakve kradje identiteta ("identity theft" je postao jedan od velikih problema u Britaniji).

No comments:

Post a Comment